WISTING FRA VIAPLAY - SE DEN GRATIS

MED VIAPLAY’S GRATIS 14 DAGE ABONNEMENT

WATCH WISTING ONLINE MED VIAPLAY + ANMELDELSE.

Wisting viaplay: sådan ser du den gratis:

VIAPLAY GRATIS 14 DAGE – PREMIUM: SE WISTING HER

Wisting Viaplay Anmeldelse

I denne artikel kan du læse om, hvordan du kan se Wisting, en ny original Viaplay serie, online. Samtidig giver den dig et overblik over serien, og til slut kan du læse en Wisting anmeldelse. Serien havde præmiere 11. april 2019 og første sæson, med 10 episoder, ligger allerede tilgængelig på Viaplay.dk, hvor du kan se dem lovligt og ganske gratis.

Watch Wisting online

I denne norske krimi-/thrillerserie følger vi den norske politikommissær, William Wisting, der skildres som en mand af få ord med hjertet på det rette sted. Efter hans kones død er han alene med sin datter, Line, der arbejder som journalist, og ofte giver sin far grå hår og dårlige nerver. Med andre ord lever hun sit rebelske teenageliv videre i sit voksne liv. I Wistings hjemby, Larvik, findes der to lig, der sætter ham på sin karrieres hidtil mest omfattede sag, der involverer hjælp fra det amerikanske forbundspoliti, FBI.

Først findes liget af en amerikansk professor i en juletræsplantage. Det går op for Wisting og hans hold af efterforskere at der er tale om en undsluppen, amerikansk seriemorder, der har været på flugt fra FBI i mere end to årtier. FBI formoder han er blevet til en såkaldt ”hulemand” – en person, der har overtaget en anden persons identitet efter at have slået dem ihjel. Liget af Wistings nabo findes mumificeret foran tv’et og pludselig kommer denne sag helt tæt på Wistings privatsfære og hans familie. Så hvem er morderen? Og er han stadig på fri fod? Har han flere ofre i kikkerten? Og hvis ja – hvem er så den næste?

wisting

Wisting Viaplay – Filmatisering af best seller

Viaplay har mange nye originale serier på programmet i 2019 og Wisting er blot af en mange. Serien er baseret på Jørn Lier Holsts populære krimiromaner om kriminalbetjenten William Wisting. Filmatiseringen af de første to bøger Natmanden og Jagthundene er blevet til denne første sæson med 10 afsnit på godt og vel 45 minutter. Horst er gammel efterforsker i det norske politi og er selv medproducent på serien for at sikre sig at den ikke fjerner sig for meget fra bogens originale intentioner og plot. Skaberne bag Wisting er Trygve Allister Diesen og Katarina Launing, der begge har både skrevet og instrueret afsnit af serien.

William Wisting spilles af Sven Nordin og på grund af FBI’s rolle i efterforskningen har watch Wisting online også et par amerikanske navne på rollelisten; Carrie Ann Moss og Richie Campbell, der spiller de to FBI agenter, der sendes til Larvik for at deltage i efterforskningen. Derfor tales der naturligvis både engelsk og norsk. På Viaplay.dk kan du watch Wisting online med danske undertekster.

Wisting anmeldelse

I dette afsnit kan du læse en anmeldelse af Viaplays norske krimiserie, Wisting. Wisting indeholder alle de elementer en god krimiserie bør, og hvis du holder af krimi bør du helt sikkert skrive denne på din liste. Nogle af de bedste krimiforfatter findes i Norden og Jørn Lier Holst er en af dem. Hans bøger er blevet solgt i mere end to millioner eksemplarer, er blevet oversat til en række forskellige sprog. Derudover har han modtaget de mest fornemme og prestigefylde krimipriser, man kan komme i nærheden af i Norge og omegn. Det amerikanske indspark giver en god dynamik til serien hvor begge hold betjente oplever kulturchokket på hver sin måde. Noget, der også tilføjer en komisk nuance og et ekstra lag til de ellers barske begivenheder. Et smukt og sneklædt Norge omkring juletid gør ikke sceneriet i serien dårligere. Kombinationen af et godt plot, god instruering og gode skuespillere er helt klart grunden til, at du bør se Wisting.

Som nævnt i ovenstående, kan du se Wisting gratis på Viaplay.dk.